Especialização em Marketing Estratégico
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Navegando Especialização em Marketing Estratégico por Autor "Rubin, Carolina Bithencourt"
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Artigo Científico Acesso aberto A importância do conteúdo na estratégia de inbound marketing(2018) Rech, Luana IagêThis paper aims to demonstrate the role of content in the efficiency of Inbound Marketing strategies. Through a bibliographic review, the concept of Inbound Marketing will be presented, the differences and benefits of this strategy in relation to traditional marketing (Outbound) and the steps of the content production process to attract, convert, retain and engage customers through a interactive and ongoing relationship between the brand and customers. It will be possible to perceive that content is a clever way to attract the public because it creates deep connections between brands and customers, establishing a relationship of exchange and trust and respecting the journey of interest for the brand. Thus, being the opposite of commercials (online and offline), invasive and focused only on sales, and at a much lower cost compared to traditional marketing actions. In addition, it brings a number of other advantages to the companies that adopt it, such as reaching the right audience, establishing a closer and lasting relationship, increasing the power of persuasion, shortening the sales cycle, increasing the average ticket, and being able to measure results in real time.Artigo Científico Acesso aberto Marketing de relacionamento: um conceito em evolução: um estudo na empresa Promover Créditos(2018) Scotti, PriscilaValorizar o cliente, atender suas necessidades e criar um relacionamento com base na confiança é um diferencial nas organizações perante aos seus concorrentes quando falamos de marketing de relacionamento. Este artigo tem como objetivo estudar o marketing de relacionamento exercido pela empresa Promover Créditos que atua como correspondente bancário no mercado financeiro, um mercado onde a concorrência é cada vez maior e os clientes acabam sendo cada vez mais assediados, vamos abordar o por que a empresa consegue manter um relacionamento duradouro com seus clientes e o que pode fazer para melhorar. O método utilizado será o qualitativo-descritivo, e será possível observar o comportamento do consumidor através de uma entrevista semiestruturada. Este estudo foi feito com um pequeno grupo de clientes e tem como objetivo mostrar o que os clientes buscam quando procuram estes serviços.