Sponholz, IldoLucinda, Samantha Camilo2018-11-302020-11-272018-11-302020-11-272018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4567The basic principle of any company is to meet the expectations and needs of customers, be it by offering a service, or a product with excellence. This current work’s purpose is to study the importance that the implementation of a Management System of Quality has to the Construction Companies, demonstrating some tools that can help develop this principle. The System of Quality Management advises the companies that want continuous process of improvement, quality and productivity, with the aim of remaining competitive in the labor market. It will be clarified importance of the application, differential of companies that apply this system, the influence of standards, programs and certifications. As well as the relationship of the Quality with waste management and after-sales service.O princípio básico de qualquer empresa é satisfazer as expectativas e necessidades dos clientes, seja oferecendo um serviço ou determinado produto com excelência. O presente trabalho tem como objetivo estudar a importância que a implantação de um Sistema de Gestão da Qualidade tem para as construtoras, demonstrando algumas ferramentas que podem auxiliar a desenvolver este princípio. O Sistema de Gestão da Qualidade assessora empresas que desejam uma melhoria contínua dos processos, qualidade e produtividade, com a finalidade se manterem competitivas no mercado de trabalho. Foi esclarecida a importância da aplicação, diferencial de empresas que aplicam esse sistema, a influência das normas, programas e certificações. Assim como a relação do Sistema de Gestão da Qualidade com a Gestão de Resíduos e com o atendimento ao pós venda.66 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilSistema de gestão da qualidadeConstrutorasGestão de resíduosInfluência das construtoras da Grande Florianópolis: aplicação do sistema de gestão da qualidade, gestão de resíduos e atendimento ao pós vendaMonografia