Damázio, Lucas PereiraAviz, Emanuelle Querino Alves de2019-03-012020-12-022019-03-012020-12-022018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/12280Abstract: From the episode White Bear of the series Black Mirror this article aims to analyze the consumption of spectacular and tragic images in the digital age from the perspective of the Imaginary. Let us relate the concepts of the Society of the Spectacle (Debord) and with this seduction to open a way for the understanding of the imaginary (Durand), to search for the recurrence of myths in postmodernity (Maffesoli). We have identified relationships between the behavior of ancient Roman man, who watched gladiators, with the modern global man, who gives the UFC combats an unprecedented success, indicating a possible return of the Dionysian myth. The “mitanálise” was used as methodology, to find the “mitemas” in the episode.A partir do episódio White Bear da série Black Mirror este artigo tem o objetivo de analisar o consumo das imagens espetaculares e trágicas na era digital sob a perspectiva do Imaginário. Vamos relacionar os conceitos da Sociedade do Espetáculo (Debord) e com esta sedução abrir um caminho para a compreensão do imaginário (Durand), para buscar a recorrência de mitos na pós-modernidade (Maffesoli). Identificamos relações entre o comportamento do homem romano antigo, que assistia aos gladiadores, com o homem global moderno, que dá aos combates do UFC um sucesso sem precedentes, o que indica um possível retorno do mito de Dionísio. Foi utilizada como metodologia a mitocrítica, para encontrar os mitemas presentes no episódio.18 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilEspetáculoImaginárioBlack MirrorO consumo das imagens espetaculares e trágicas na era digital sob a perspectiva do imaginário no episódio White Bear da série Black MirrorThe consumption of the spectacular and tragic images in the digital age from the perspective of the imaginary in the episode White Bear of the series Black MirrorArtigo Científico