Figueiredo, Luiz Guilherme BuchmannHermes, Bianca ZucchiMartins, Paula Alexandra da Cruz Teixeira CorrêaTramontini, Kátia Maria2017-10-232020-11-292017-10-232020-11-292007https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11456There are countless challenges in the administrative process of a Catering Service. The management of quality processes guides the client – market – suppliers triad and can be facilitated through the use of Information Technology. The lack of on line data reduces the efficiency and speed of management, and can lead to conditions adverse to the client’s health, such as an increased risk of food poisoning. The objective of this work was to develop an adequate tool to facilitate the management of information in the area of quality with reference to the monitoring of suppliers and performance indicators in the units of the SESI/SC Catering Service. The system for the management of quality and food safety of the units of the SESI/SC Catering Service was analysed from a corporative and efficacious viewpoint as a decision making instrument within the spheres of the corporation. For the use of information technology tools, it was decided to optimise the Sistema Genial, since this is already present in the catering units, facilitating the management of routines by the manager. It is concluded that the introduction of quality management tools in the Sistema Genial, with the on line management of information, aided the SESI/SC Catering Service in making quick and safe management decisions.Inúmeros são os desafios no processo administrativo de um Serviço de Alimentação. A gestão de processos de qualidade norteia a tríade cliente - mercado - fornecedores e pode ser facilitada através da utilização da Tecnologia da Informação. A falta de dados RQ OLQH diminui a eficiência e rapidez da gestão, podendo levar a condições adversas à saúde do cliente, tais como, maior risco de intoxicações alimentares. O objetivo desse trabalho foi desenvolver uma ferramenta adequada para facilitar a gestão das informações no âmbito da qualidade referente ao monitoramento de fornecedores e indicadores de desempenho nas unidades de alimentação do Serviço de Alimentação do SESI/SC. O sistema de gestão da qualidade e segurança alimentar das unidades do Serviço de Alimentação do SESI/SC foi analisado sob uma visão corporativa e eficaz como instrumento de tomada de decisão nas esferas da corporação. Para a utilização de ferramentas de tecnologia da informação, optou-se pela otimização do Sistema Genial, pois o mesmo já está presente nas unidades de alimentação, facilitando o gerenciamento das rotinas pelo gestor. Conclui-se que a introdução de ferramentas de gestão da qualidade no Sistema Genial, com o gerenciamento RQ OLQH da informação, ajudou o Serviço de Alimentação do SESI/SC na rapidez e segurança nas tomadas de decisões gerenciais.56 f.pt-BRGestão da qualidadeServiços de alimentaçãoCustomizaçãoTecnologia da informaçãoImplementação de ferramentas no Sistema Genial para a gestão da qualidade e segurança alimentar em unidades de alimentação e nutriçãoMonografia