Carvalho, Dalmo Gomes deQuetz, Ricardo de Oliveira2018-12-122020-11-292018-12-122020-11-292018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11269The modernization that takes place in the world causes education to accompany this evolution, with this the schools are using the technological means to assist in teaching-learning. In this work on the use of free software Geogebra in the teaching of geometric solids for elementary school, I make a study of how to use this medium to facilitate and motivate the teaching of this subject. I check what difficulties teachers face in preparing to teach using Geogebra and the reflection of this teaching for the student. I also test to see if solids can be represented accurately with Geogebra software and whether it is an easy-to-assimilate teaching medium for elementary school students. I conclude that Geogebra software can be used in elementary education because it is an attraction for students, who can design geometric solid activities in the program and verify in 3D how the figure really is, giving a greater perception of the content taught.A modernização acontecida no mundo faz com que a educação acompanhe esta evolução, com isso as escolas estão utilizando dos meios tecnológicos para auxiliarem no ensino-aprendizagem. Neste trabalho sobre o uso do software livre Geogebra no ensino dos sólidos geométricos para o ensino fundamental, faço um estudo de como utilizar este meio para facilitar e motivar o ensino desta matéria. Verifico quais as dificuldades os professores enfrentam relacionados a se preparar para ensinar utilizando o Geogebra e o reflexo deste ensino para o aluno. Também faço um teste para verificar se os sólidos podem ser representados com exatidão com o software Geogebra e se é um meio de ensino de fácil assimilação para discentes do ensino fundamental. Concluo que o software Geogebra pode ser utilizado no ensino fundamental, pois é um atrativo para os alunos, os quais podem projetar as atividades de sólidos geométricos no programa e verificar como fica a figura realmente, dando uma maior percepção do conteúdo ministrado.60 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilEnsinoInformáticaSoftwareInformática aplicada a educação: o uso do software Geogebra para o ensino dos sólidos geométricos no ensino fundamentalMonografia