Zambiasi, Saulo PopovSilveira, João Vitor daAssing, Luís Fernando2020-07-312020-11-292020-07-312020-11-292020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11091Currently, the games market has grown exponentially. The objective of this work is to bring a foundation with data taken from different sources of how e-sport has grown abnormally every year, therefore, data was collected and reorganized to generate a graph that prove how the e-sport market has proved to be a potential investment never seen before, and furthermore it shows the disparity between the national and international scene and even during the creation of this work we had the Covid-19 Pandemic, showing a drop in championships investments but an increase in the audience of people participating in e-sport showing that this year we can have a great chance of a significant increase in investments in e-sport, revolutionizing and demystifying the traditional sport e-sport such as football, basketball and etc…Atualmente o mercado de jogos tem crescido exponencialmente. o objetivo deste trabalho é trazer um embasamento com dados retirado de diversas fontes de como o e-sport tem crescido de forma anormal todos os anos. Sendo assim, foram coletados e reorganizados dados para gerar um gráfico que provasse como o mercado de e-sport têm se mostrado um potencial investimento nunca não visto antes. Além disso mostrar a disparidade entre o cenário nacional e internacional. Durante a criação desse trabalho tivemos a Pandemia de Covid-19, mostrando uma queda nos investimentos do campeonatos porém um aumento na audiência de pessoas participando do e-sport mostrando que esse ano podemos ter uma grande chance de ocorrer um aumento significativo nos investimentos em e-sport, revolucionando e desmistificando o e-sport do esporte tradicional como futebol, basquete e etc.62 f.pt-BRAttribution-NoDerivs 3.0 BrazilE-sportsFuturoPandemiaRevolução gamer: o panorama geral do E-sportMonografia