DUTRA, Ana Regina de AguiarDE OLIVEIRA, Carlos Magno Rodrigues2020-12-212021-08-042020-12-212021-08-042020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16959This short paper aims to understand the teaching of mathematics, in basic education, which currently exists in Brazil. In this project, we started approaching this teaching in a general way, then going deeper into the subject of Mathematics and then, in the distance teaching of this science, during the pandemic of COVID-19. Finally, a survey was carried out with eight mathematics teachers from Amazonas and their abrupt transition to distance learning, where in addition to graphical data, we have a reflection on this model so widespread in Higher Education, which continues to divide opinions in Basic Education .O presente short paper tem como objetivo compreender o ensino da matemática, no ensino básico, que existe atualmente no Brasil. Nesse projeto iniciamos abordando esse ensino de maneira gerall, em seguida aprofundando na disciplina de Matemática e logo, no ensino a distância dessa ciência, durante a pandemia do COVID-19. Por fim, foi realizado uma pesquisa com oito professores de matemática do Amazonas e sua transição abrupta para o ensino a distância, onde além de dados graficados, nos sobra a reflexão sobre esse modelo tão difundido no Ensino Superior, que segue dividindo opiniões no Ensino Básico.5 fpt-BRAttribution-NoDerivs 3.0 BrazilEnsino De Matemática; Ensino A Distância; Pandemia.Ensino Básico de Matemática a DistânciaMathematics distance learning in primary educationArtigo Científico