Zanchin, JaneteFernandes, Bruna2020-04-142020-11-292020-04-142020-11-292019https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8669The subject of the study is the strategic administration and its problem, the development of a Strategic Planning (SP) to the micro-enterprise Carrocerias Fernandes, which operates in the automotive segment, offers products and services of road implements. Thus, to the development of the SP, a set of analysis has been carried out, such as the macro environment, the sector, competitors and internal analysis, to propose a set of objectives and strategies that should make the company more competitive in the market. Thus, an exploratory and descriptive research with a qualitative approach has been developed by secondary and primary data collection methods. One of the results stands out as the planning formulations, i.e. the set of strategic objectives and the proposed actions for the period from 2020 to 2022. It is believed that if the planning is properly incorporated and implemented, the company should improve its management and optimize its competitiveness; to this end, it must focus on the necessary changes by establishing an awareness program to ensure that the desired results are achieved and established in the planning.O tema do estudo é a administração estratégica e seu problema, o desenvolvimento do Planejamento Estratégico (PE) à empresa Carrocerias Fernandes ME, que atua no segmento automobilístico, oferecendo produtos e serviços de implementos rodoviários. Desse modo, para desenvolver o PE, realizou-se um conjunto de análises, a do macroambiente, do setor, dos concorrentes e interna, para propor um conjunto de objetivos e estratégias que tornem a empresa mais competitiva no mercado. Assim, desenvolveu-se uma pesquisa exploratória e descritiva, de abordagem qualitativa, por meio de dados secundários e primários. Destaca-se como um dos resultados as formulações do planejamento, ou seja, o conjunto de objetivos estratégicos e as ações propostas para o período de 2020 a 2022. Acreditamos que se o planejamento for implantado e implementado, adequadamente, a empresa deve melhorar sua gestão e otimizar sua competitividade; para tal, deve voltar-se às mudanças necessárias, estabelecendo um programa de sensibilização a elas, a fim de que sejam assegurados os resultados pretendidos e estabelecidos no planejamento.133 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilPlanejamento estratégicoMicroempresaFábrica de carroceriasStrategic PlanningMicro-enterpriseBodywork FactoryPlanejamento estratégico da empresa Carrocerias Fernandes MEStrategic planning of the micro-enterprise Carrocerias FernandesRelatório de Estágio