Marcomim, Ivana MarcomimCosta, Fernanda de Fátima da2020-08-202020-11-292020-08-202020-11-292020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11315Abstract: This article originates from the experience of curricular internship in social work developed with the social assistance entity São Luiz, from the city of Florianópolis/SC. Part of the study problem that seeks to understand how the playful space of play can contribute to the performance of social work with groups? The study is based on exploratory, bibliographical research with qualitative method. It is considered that the performance of social service with groups is extremely relevant in that it seeks to contribute to the development of socialization strategies and strengthening of bonds, especially to consider the playful space of playing for the development of early childhood, which, in essence, is considered a right of children and adolescentsO presente artigo origina-se da experiência de estagio curricular em serviço social desenvolvida junto a entidade Assistência Social São Luiz, do município de Florianópolis/SC. Parte do problema de estudo que busca compreender como o espaço lúdico do brincar pode contribuir para a atuação do serviço social com grupos? O estudo se fundamenta em pesquisa exploratória, bibliográfica com método qualitativo. Considera-se que a atuação do serviço social com grupos é de extrema relevância na medida em que busca contribuir para o desenvolvimento de estratégias de socialização e fortalecimento de vínculos, especial de considerar o espaço lúdico do brincar para o desenvolvimento da primeira infância, o que, em essência, é considerado um direito da criança e do adolescente.13 f.pt-BRAttribution 3.0 BrazilLúdicoBrincarGrupoDireitosServiço SocialO espaço grupal de vivencia lúdica como estratégica de fortalecimento de vínculosThe group space de experiences playfulness as a strategy for strengthening bondsArtigo Científico