Pereira, Roberto ForlinVeríssimo, Álvaro da Rocha2020-12-212021-08-042020-12-212021-08-042020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16731The sound has a strong influence on human beings. Their effects on emotions and on our choices as consumers are largely intertwined. There are several ways to use this physical phenomenon in market actions and to be successful in campaigns. These actions, equipped with a complete sensory repertoire, can make a difference in the objective of a sensory marketing campaign: touching the emotions of the public. It is in order to understand how sound resources can cause emotional effects in people, that the present monograph aims to do a literature review about sensorial marketing and its use of the hearing sense, discussing the resultos of the case of MetrôRio's sound branding, always meeting future needs for research.O som tem uma forte influência nos seres humanos. Seus efeitos nas emoções e em nossas escolhas, como consumidores, estão amplamente entrelaçadas. São várias as formas de utilizar esse fenômeno físico em ações de marketing e obter sucesso em campanhas. Essas ações, munidas de um completo repertório sensorial, podem fazer a diferença no objetivo de uma campanha de marketing sensorial: tocar as emoções do público. É no sentido de entender como recursos sonoros podem causar efeitos emocionais em pessoas, que a presente monografia tem o objetivo de revisar a literatura sobre marketing sensorial e sua utilização da audição, discutindo os resultados do caso de sound branding do MetrôRio, sempre atendendo à futuras pesquisas.55pt-BRAttribution-NoDerivs 3.0 BrazilSom. Marketing sensorial. MetrôRioSom no marketing sensorial: estudo de caso do MetrôRioSound on sensory marketing: case study of MetrôRioMonografia