Rubin, Carolina BithencourtRubin, Carolina BithencourtRohnelt, Gustavo Ziglia2018-12-172020-11-292018-12-172020-11-292018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8751The present work has as central theme the digital marketing and will demonstrate as object of study the use of the new media as a strategic marketing tool. The study aimed to demonstrate the importance of applying Digital Marketing to Tecicon Representations, in order to expose the benefits regarding it’s application as a sales and communication channel between the company studied and its customers and suppliers. Therefore, the study aimed to highlight the specific objectives to create the marketing sector to put into practice their tasks allied with the digital age, define the marketing Ps in order to execute a distribution channel and create a promotion program for the company. The study also sought to evaluate Tecicon's expectations and demonstrate solutions to the problems currently faced. As for the methodological procedures used, one can consider the basic applicability, with a qualitative problem approach and descriptive objectives. It still fits as a case study with technical bibliographic procedures. For this, the document analysis and the observation of the internal processes were used as instrument for data collection. Therefore, this work consists of creating a marketing sector for the company and applying digital marketing in its daily tasks, intending to modernize the internal processes and to restructure the company, in order to increase its dissemination and consequently its billing.O presente trabalho tem como tema central o marketing digital e vai demonstrar como objeto de estudo a utilização das novas mídias como ferramenta estratégica de marketing. O estudou procurou como objetivo geral demonstrar a importância de aplicar o Marketing Digital na Tecicon Representações, a fim de expor os benefícios a respeito da aplicação da mesma como canal de vendas e comunicação entre a empresa estudada e seus clientes e fornecedores. Portanto, o estudo procurou evidenciar por meio dos objetivos específicos à criação do setor de marketing para colocar em prática suas tarefas aliadas com a era digital, definir os P’s do marketing para assim conseguir executar um canal de distribuição e ainda, criar um programa de promoção para a empresa. O estudo procurou também, avaliar as expectativas da Tecicon e demonstra soluções para os problemas enfrentados atualmente. Quanto aos procedimentos metodológicos utilizados, pode-se considerar a aplicabilidade básica, com uma abordagem do problema qualitativa e objetivos descritivos. Ainda enquadra-se como estudo de caso com procedimentos técnicos bibliográficos. Para isso, foi utilizado como instrumento para coleta de dados a analise documental e a observação dos processos internos. Sendo assim, este trabalho consiste em criar um setor de marketing para a empresa e aplicar o marketing digital em suas tarefas cotidianas, pretendendo modernizar os processos internos e reestruturar a empresa, com o intuito de aumentar sua divulgação e consequentemente seu faturamento.51 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilMarketing digitalReestruturaçãoMídiasMarketing digital: aplicação em um escritório de representaçãoDigital marketing: application in a representative officeArtigo Científico