Solto, Alvaro José deSoares, Gleidy Farias De Castro2020-10-072020-12-022020-10-072020-12-022020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11756Competitiveness allows companies to create marketing plans and strategies to remain in the market, therefore, this work aims to develop a marketing plan for a medium-sized steel company, whose main objective is to be a reference in the manufacture and trading of products in steel. Through interviews, meetings and documents, in addition to environment analysis, SWOT analysis and action plan, it was possible to create a marketing plan to achieve the objectives of the company. Its great competitive advantage is the tailor-made production, and, with a lean intelligent structure and the disclosure of such differentiation, it can show that it sells far beyond steel products: sells more practicality and better cost benefit when it comes to steel for civil construction.A competitividade proporciona empresas a criarem planos e estratégias de marketing para permanecerem no mercado, portanto, este trabalho visa elaborar um plano de marketing para uma empresa de médio porte no ramo de aço, que tem como principal objetivo ser referência na fabricação e comercialização de produtos em aço. Por meio de entrevistas, reuniões, documentos, análise de ambientes, análise SWOT e plano de ação elaborou-se um plano de marketing para alcançar os objetivos da empresa em questão. Sua grande vantagem competitiva é a produção sob medida e, com uma estrutura enxuta inteligente e a divulgação de tal diferenciação, vende muito além de produtos de aço: vende maior praticidade e melhor custo benefício quando o assunto é aço para construção civil.20 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilPlano de marketingMercado de açoVantagem competitivaPlano de marketing: empresa do ramo de açoArtigo Científico