Romanha, RosaneÁvila, Isabela Machado2020-08-122020-11-292020-08-122020-11-292020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10476The objective of this study was to understand how teachers and educators perceive and take action towards suicidal behavior among students inside schools, considering this as a place of prevention. It is an exploratory, qualitative and field research. Twenty-two professionals from the education community were part of the research. The collection of data was conducted through an online survey applied virtually. The results indicated that the teachers and educators lack of information and knowledge concerning mental health are determining factors for not taking action in situations of suicidal risk in students as well as the importance of the creation and development of programs that tackle the risk factors and intensify the protection factors of suicidal behavior in schools.O objetivo deste estudo foi compreender como professores e educadores percebem e atuam diante do comportamento suicida entre os alunos dentro das escolas, entendendo este espaço como um local de prevenção. Trata-se de uma pesquisa de cunho exploratório, qualitativo e de campo. Participaram da pesquisa vinte e dois (22) profissionais da área educacional. A coleta de dados foi realizada através de um questionário aplicado de maneira virtual. Os resultados indicaram que a falta de informação e formação acerca de saúde mental entre os professores e educadores são fatores determinantes para a inabilidade frente a situações de risco suicida dos estudantes, bem como, a importância da criação e desenvolvimento de programas que combatam os fatores de risco e potencialize os fatores protetores para o comportamento suicida dentro das escolas.29 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilComportamento suicidaEscolaPrevençãoComportamento suicida entre estudantes: a escola como espaço de prevençãoSuicidal behavior among students: the school as a place of preventionArtigo Científico