Gambin, AlineHanioka, Victor Henrique Pastana2020-12-152021-08-042020-12-152021-08-042019https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16736This paper aims to present the context of digital transformation in supermarket retail through the actions taken to adapt Imperatriz Gourmet to the new consumer profile, reaching the launch of e-commerce. In this process, the themes of traditional, digital and content marketing, the evolution of consumer profiles and the origin of e-commerce will be addressed. Finally, a construction of a communication plan to effect the launch of e-commerce, with the stages of disclosure, the creative concept and public pieces, the schedule and the summary of investments. Key Words: Marketing. Marketing Digital. CRM. E-Commerce.Este trabalho visa apresentar o contexto da transformação digital no varejo supermercadista por meio das ações realizadas para adaptar o Imperatriz Gourmet ao novo perfil de consumidores, chegando ao lançamento do e-commerce. Nesse processo, serão abordados temas como o marketing tradicional, digital e de conteúdo, a evolução dos perfis de consumidores e a origem do e-commerce. Para finalizar, a construção de um plano de comunicação para efetivar o lançamento do e-commerce, com as etapas de divulgação, o conceito criativo e as peças publicitárias, cronograma e resumo de investimentos. Palavras-Chave: Marketing. Marketing Digital. CRM. E-Commerce. Gestão de Clientes.47pt-BRAttribution-NoDerivs 3.0 BrazilMarketing. Marketing Digital. CRM. E-Commerce. Gestão de Clientes.Lançamento do e-commerce no varejo supermercadistaPlano de Negócio