Mazute, JulianoGerber, Bruno Felipe2019-09-022020-11-262019-09-022020-11-262018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4271The world scenario in the textile segment is very competitive, many companies close by the lack of strategic planning. For this reason, this final paper presents the application of methods and concepts of strategic designer focused on the user, market dimensioning (TAM, SAM e SOM) the Business Model Canvas proposed by Alexander Osterwalder, respectively, for the development of product and customers in the textile segment focused on the personalized bath towel market in the children's line. In addition to the theoretical reference of these methodologies, which are currently the most important in the development of new companies, this final paper present the positioning in the company's market and understand the customer and the persona of the company's product.O cenário mundial no segmento têxtil está muito competitivo, muitas empresas fecham pela falta de planejamento estratégico. Por esse motivo o presente trabalho de conclusão de curso apresenta a aplicação de métodos e conceitos de designer estratégico centrado no usuário, dimensionamento de mercado (TAM, SAM, SOM) e Business Model Canvas propostas por Alexander Osterwalder, respectivamente, para o desenvolvimento de produto e clientes no segmento têxtil focado no mercado de toalhas de banho personalizadas na linha infantil. Além do referencial teórico destas metodologias, que são, atualmente, as mais importantes no desenvolvimento de novas empresas, o trabalho apresentará o posicionamento no mercado da empresa e compreender o cliente e a persona do produto da empresa.61 f.pt-BRAttribution-NonCommercial 3.0 BrazilPlanejamento estratégicoBusiness model CanvasDimensionamento de mercadoPlanejamento estratégico de uma empresa de serviços no ramo têxtil utilizando design estratégicoStrategic planning of a textile branch services company using strategic designEstudo de Caso