Wil, Daniela MonteiroLucas, Esmarina Aparecida2019-05-032020-11-292019-05-032020-11-292019https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10090Playing is of paramount importance to the child. It is in play that it interacts, creates and recreates imaginary worlds. At school, children learn through many activities, such as painting, drawing, learning to live with their peers, and, as children, play is present. In this work I report the objective and the perception about play in childhood for three teachers of early childhood educationO brincar é de suma importância para a criança. É no brincar que ela interage, cria e recria mundos imaginários. Na escola as crianças aprendem através de muitas atividades, como pintar, desenhar, aprendem a conviver com seus colegas, e, como são crianças, a brincadeira está presente. Neste trabalho relato o objetivo e a percepção sobre a brincadeira na infância para três professoras da educação infantil.10 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilCriançaEducação infantilBrincadeiraA brincadeira na educação infantil para professores de uma escola particular de Castro/PR?The playing in children's education for teachers of a particular school of Castro / PR?Artigo Científico