Freitas, Rodrigo Rodrigues deDarós, Gisele Rezende2020-12-142021-07-302020-12-142021-07-302020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/14939This research aimed to analyze the scientific production on recreational activities in Environmental Education (EE). Between August and September 2020, a bibliometric analysis was carried out with 62 articles identified on the Capes, Google Scholar and Scielo portal. Our results suggest that: (i) the theme of solid waste and water resources dominates the recreational practices of EE (67.7%); (ii) most works are carried out in the South Region (44%), especially in Rio Grande do Sul State (19.3%); (iii) production started in 2004, peaking in 2019; (iv) the most used strategies were board games, construction of toys and workshops and; (v) 32 articles were published in journals Qualis A1 to A4 and 21 in B1 to B4.Esta pesquisa teve por objetivo analisar a produção científica sobre as atividades lúdicas na Educação Ambiental. Entre agosto e setembro de 2020 foi realizada uma análise bibliométrica com 62 artigos identificados junto ao portal da Capes, Google Scholar e Scielo. Nossos resultados sugerem que: (i) a temática dos resíduos sólidos e recursos hídricos dominam as práticas lúdicas de EA (67,7%); (ii) a maioria dos trabalhos são realizados na Região Sul (44%), especialmente no Estado do Rio Grande do Sul (19,3%); (iii) a produção começou em 2004, tendo um pico em 2019; (iv) as estratégias mais empregadas foram o jogo do tabuleiro, construção de brinquedos e oficinas e; (v) 32 artigos foram publicados em revistas Qualis A1 a A4 e 21 em B1 a B4.19 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilMeio ambienteRecreaçãoPráticas PedagógicasAnálise BibliométricaAtividades Lúdicas na Educação Ambiental: uma análise da Produção Científica BrasileiraArtigo Científico