Cordioli, Luiz AlbertoLuchtemberg, Beatriz2019-12-122020-11-292019-12-122020-11-292019https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8676For the accomplishment of this study it was proposed a detailing of McDonald's (2006) marketing planning model to a clothing store, having as methodology the exploratory, qualitative research, with data collection through unstructured interviews with the owners. It shows several theoretical and practical issues such as competitive analysis, strategies and actions that can improve the development of the company. These questions aim to organize ideas and channel them to a larger and specific goal, improving the business thinking and consequently improving its individual performance. The results obtained indicate that this model is applicable in small clothing / apparel retail, as it covers decisions and activities relevant to marketing planning, having a structure that is easy to understand, without having to to have a great knowledge for application. The study contributes to broaden knowledge on the subject and seeks to assist other companies in the same industry that somehow have some difficulty reinventing themselves in this competitive market, clearly, objectively and directly.Para a realização deste estudo foi proposto um detalhamento do modelo de planejamento de marketing de McDonald (2006) a uma loja de roupas, tendo como metodologia a pesquisa exploratória, qualitativa, com coleta de dados por meio de entrevistas não estruturadas com os proprietários e levantamento documental. Nele é demostrada diversas questões teóricas e práticas como análise de concorrência, estratégias e ações que possam melhorar o desenvolvimento da empresa. Essas questões têm como objetivo organizar as ideias e canalizá-las para um objetivo maior e específico, melhorando o modo de pensar do negócio e consequentemente melhorando o seu desempenho individual. Os resultados obtidos indicam que este modelo é aplicável no pequeno varejo de confecção/vestuário, pois abrange decisões e atividades de relevância ao planejamento de marketing, possuindo uma estrutura de fácil compreensão, sem ter a necessidade de ter um grande conhecimento para aplicação. O estudo contribui para ampliar o conhecimento no assunto e busca auxiliar outras empresas do mesmo ramo que de alguma forma possuem certa dificuldade de se reinventar neste mercado competitivo, de maneira clara, objetiva e direta.30 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilPlano de marketingEstratégia de marketingPlanejamento de marketingPlano de marketing: aplicação do modelo de McDonald (2006) em uma empresa de comércio varejistaMarketing plan: applicantion of the McDonald model (2006) on a retail trade companyArtigo Científico