Cardoso, Jorge Alexandre NogaredAbreu, Zuleica Tatiane de Oliveira2020-11-272020-11-292020-11-272020-11-292020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10104Abstract: The present research had as its theme The Impact of the lack of playful learning in the early years of elementary school. This work aims to show and establish the possibilities and benefits of playfulness for children in the early years of elementary school. Since the guiding question of the study is aimed at seeking to rescue the child's right to play and learn in a pleasant way. The main perceptions were understood during the supervised internships, where all content was applied in a playful way, since then it has been made sure that conducting classes in a playful way is very pleasurable. From the observations and research on the proposed theme, we sought to objectify the problem in defense of the research, I joined arguments to justify the valorization of childhood and their rights to play, making them understand the importance of playfulness and demonstrate that working in a playful way satisfactory result.Resumo: A presente pesquisa teve como tema O Impacto da falta do lúdico na aprendizagem nos anos iniciais do ensino fundamental. Este trabalho tem como objetivo mostrar e estabelecer as possibilidades e benefícios da ludicidade para as crianças nos anos iniciais do ensino fundamental. Sendo que a questão norteadora do estudo se encontra voltada para procurar resgatar o direito da criança de brincar e aprender de forma prazerosa. As percepções principais foram compreendidas durante os estágios supervisionados, onde foi aplicado todo conteúdo de forma lúdica, desde então teve se a certeza que realizar as aulas de forma lúdica é muito prazeroso. A partir das observações e pesquisas sobre o tema proposto, buscou-se objetivar o problema em defesa da pesquisa juntei argumentos para justificar a valorização da infância e seus direitos de brincar, fazendo que compreendam a importância da ludicidade e demostrar que trabalhar de forma lúdica da resultado satisfatório.28 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilLúdicoAprendizagemInfânciaBrincarO impacto da falta do lúdico na aprendizagem nos anos iniciais do ensino fundamentalThe impact of playful lack on learning in the early years of elementary educationArtigo Científico