Nunes, CárleiQuezado, Marília2019-04-112020-11-292019-04-112020-11-292019https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/8763This article aimed to document the history and evolution of sales models until the ascension of Inside Sales in the United States of America. It also tried to provide a documentation of the arrival of Inside Sales in Brazil. Through bibliographic research and article analysis it was verified that this theme is still in its early stages. There is very little literature about the subject and the existing documentation is mainly from international authors and web articles.Este artigo procurou documentar o histórico e evolução dos modelos de vendas até a ascensão de Inside Sales nos Estados Unidos. Também procurou fornecer um histórico da chegada de Inside Sales no Brasil. Por meio da pesquisa bibliográfica e da análise de conteúdo dos artigos, constatou-se que ainda é embrionário o esforço nesta temática. Pouca literatura foi encontrada sobre o assunto e a documentação existente está concentrada em autores internacionais e artigos informais da web.13 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 BrazilInside SalesVendas internasEstrutura comercialBrasilAscensão de Inside Sales: uma análise histórica e do cenário nacionalArtigo Científico