Souto, Álvaro JoséFerreira Junior, Roberto2018-07-252020-12-022018-07-252020-12-022018https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11800This article offers primarily an analysis of the Influence of Islam in the negotiations with Muslim Arabs, as well as with non-Muslims, so that is posible to understand the role of religion in the Arab business community and to stimulate the deepening and study of the topic by the Brazilian negotiators. It is examined the literature - predominantly foreign - and Islamic teachings are studied in order to approach to the business profile of negotiators from the Middle East and North Africa, going against the usual guides "How to do business with Arabs", but being assertive using a justified context: religion.Este trabalho oferece prioritariamente uma análise da influência do Islã nas negociações com árabes muçulmanos, bem como com os não muçulmanos, de modo que se compreenda o papel da religião na sociedade empresarial árabe e sirva de estímulo ao aprofundamento e ao estudo do tema por parte dos negociadores brasileiros. Examina-se a literatura – predominantemente estrangeira – e estuda-se os ensinamentos islâmicos a fim de que se aproxime ao máximo da correta compreensão do perfil negocial dos negociadores do Oriente Médio e Norte da África, indo na contramão dos usuais guias sobre “Como fazer negócios com árabes”, mas sendo assertivo usando-se um contexto fundamentado: a religião.15pt-BRAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 BrazilRelações internacionaisNegociaçãoPaíses árabesIslãO perfil negocial e a religião islâmica a serem considerados por negociadores brasileiros nos países árabesThe business profile and the islamic religion to be considered by brazilian negotiators in arab countriesArtigo Científico