Niehuns, SidenirCarlos, Dalvina Souza Rodrigues Brum2020-10-192020-12-022020-10-192020-12-022020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11888The Life Quality at Work – LQW is fundamental in the public and private organizational scope. The main article aimed to analyze the Life Quality at Work – LQW at Superintendência Regional do Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes – SR-DNIT/MS, as it is a public federal agency and has the peculiarity to function in an important area in the country’s development. The intention was to map the public server and employee’s perception about the institution, aiming to identify the level of satisfaction of the LQW variables according to the eight proposals based on the model created by Richard Wilson (1973). It used a cross-sectional study methodology, descriptive and exploratory, with the analytical perspective of a qualitative quantitative nature. It was applied for this an electronic questionnaire with 44 assertions, with closed questions to trace the socio demographic profile of the researched and to identify the valuation given by the researched. The results show that the LQW actions in the institution are real. However, it was possible to observe that that not all elements had a congruence in the attribution of the score of the inquired assertive to the researched participants. In addition, it shows that it leads us to conclude that it is important to take into account the improvement of the less favorable elements and maintaining those that are positive for employees.A Qualidade de vida no trabalho - QVT é fundamental no âmbito das organizações públicas e privadas. O presente Artigo objetivou analisar a Qualidade de Vida no Trabalho – QVT na Superintendência Regional do Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes – SR-DNIT/MS, por ser um órgão público federal e possuir a peculiaridade de atuar em uma área bastante importante no desenvolvimento do país. O intuito foi de mapear o a percepção dos servidores e colaboradores da instituição, visando identificar o nível de satisfação das variáveis de QVT segundo as oito propostas baseado no modelo criado por Richard Walton (1973). Utilizou-se, metodologia um estudo transversal, descritivo e exploratório, com perspectiva analítica de natureza qualiquantitativa. Para isso foi aplicado um questionário eletrônico contendo 44 assertivas, com perguntas fechadas para traçar o perfil sociodemográfico dos pesquisados e identificar a valoração por estes atribuídas. Os resultados mostram que as práticas de QVT são reais na instituição, no entanto, foi possível observar que nem para todos os elementos houve uma congruência na atribuição da pontuação das assertivas inquiridas aos participantes da pesquisa, e leva-nos a concluir que é importante levar em consideração o melhoramento dos elementos menos favoráveis e manter àqueles que se mostraram positivos aos colaboradores.27 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilQualidade de vida no trabalhoDNIT/MSSatisfaçãoGestão de Qualidade de Vida no Trabalho - GVT: um estudo de caso no Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes- DNIT na sede da superintendência regional no estado de Mato Grosso do Sul- SRE/MSThe life quality management in work – lqw: a case study in the Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes – DNIT in the superintendência regional no estado de Mato Grosso do Sul – SRE/MS headquartersArtigo Científico