Souto, Álvaro José deWachholz, Luciana2020-10-072020-11-262020-10-072020-11-262020https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3623Corporate culture is still very masculine. In countries with this type of macho tradition, such as Brazil, the advancement of women's participation in the labor market has yet to reach higher levels due to the problem of division of responsibilities in relation to the family. The purpose of this article is to demonstrate the difficulties faced by women for professional advancement in business administration. For this analysis, the applied methodology was used, as it aims to solve concrete problems faced by the female society in the labor market, with a focus on business administration. The current Brazilian socioeconomic scenario is favorable to the rise and professional success of women, but it still experiences some fragility for its evolution due to the challenges and obstacles encountered in the process of career growth, which still sacrifices itself in an attempt to reconcile the work and family, to achieve a better professional level.A cultura corporativa ainda é muito masculina. Em países com este tipo de tradição machista como o Brasil, o avanço da participação da mulher no mercado de trabalho ainda não conseguiu alcançar patamares maiores devido a problemática de divisão de responsabilidades em relação à família. A proposta deste artigo é demonstrar as dificuldades enfrentadas pelas mulheres para ascensão profissional na administração de empresas. Para esta análise utilizou-se a metodologia aplicada, pois visa resolver problemas concretos enfrentados pela sociedade feminina perante o merca-do de trabalho, com foco na administração de empresas. O atual cenário socioeconômico brasileiro demonstra-se favorável à ascensão e ao sucesso profissional da mulher, porém ainda vivencia certa fragilidade para a sua evolução devido aos desafios e obstáculos encontrados no processo de crescimento da carreira, a qual ainda se sacrifica na tentativa de conciliar o trabalho e a família, para atingir um melhor nível profissional.16 f.pt-BRAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilCultura corporativaSociedade femininaParticipação da mulher no mercado de trabalhoA mulher na administração de empresas – suas relações de trabalhoArtigo Científico