Mussi, Clarissa CarneiroMorais, Silvia Cintra Borges2017-09-112020-11-262017-09-112020-11-262017https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/2907This research investigated the perception of managers and users about the influence of information technology on the performance of documentary management at a federal university. The conceptual framework of analysis was guided by the foundations of the Balanced Scorecard (BSC). Methodologically, the research was characterized as qualitative, of the case study type. Semi-structured interviews, participant observation and documentary research were used to collect the data. Data analysis followed coding and categorization procedures. As results, a broad spectrum of possibilities of contribution of the information technology was identified to the performance of the documentary management. In general, these possibilities are related to user satisfaction, the quality of document management processes, the ability to learn, innovate and improve document management and optimization of the financial resources of document management and, consequently, the organization. At the research university, this contribution is partial and incipient. The maximization of the support of information technology to the performance of documentary management depends on human and social questions, besides those of a technological nature.Esta pesquisa investigou a percepção de gestores e usuários sobre a influência da tecnologia da informação no desempenho da gestão documental em uma universidade federal. A estrutura conceitual de análise foi guiada pelos fundamentos do Balanced Scorecard (BSC). Metodologicamente, a pesquisa caracterizou-se como qualitativa, do tipo estudo de caso. Entrevistas semiestruturadas, observação participante e pesquisa documental foram utilizados para a coleta dos dados. A análise dos dados seguiu os procedimentos de codificação e categorização. Como resultado, identificou-se um amplo espectro de possibilidades de contribuição da tecnologia da informação ao desempenho da gestão documental. De forma geral, estas possibilidades estão relacionadas à satisfação dos usuários, à qualidade dos processos da gestão documental, à capacidade de aprender, inovar e melhorar a gestão documental e à otimização dos recursos financeiros da gestão documental e consequentemente da organização. Na universidade pesquisada, esta contribuição é parcial e incipiente. A maximização do apoio da tecnologia da informação ao desempenho da gestão documental depende de questões de natureza humana e social, além daquelas de ordem tecnológica.177 f.pt-BRAttribution 3.0 BrazilGestão documentalArquivoDesempenhoTecnologia da informaçãoBalanced scorecardTecnologia da informação e desempenho da gestão documental: o caso de uma Universidade FederalDissertação