Ciência da Computação
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Navegando Ciência da Computação por Assunto "Android"
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Monografia Acesso aberto Cardápio digital para tablets: gerenciando pedidos com a plataforma android(2012) Finger, Bruno; Ribeiro, Giácomo PasaThis paper consists on the development of a prototype of an application for the Android platform, with the objective of use mobile devices, focusing on tablets, to replace paper menus. Through this document, we discuss topics such: why this idea, the development of the informatics until the creation of the mobile devices, what is the Android platform, the objectives of this propose, prototype modeling. It's presented similar systems to the author's proposition and the differences between them. There is an explanation of the modeling of the database and the prototype using numerous diagrams, explanation about the ICONIX methodology and the UML modeling language, and the system requisites. Going into the prototype's development, the authors explain the involved technologies used to reach the objectives, such as the Android SDK, essential for the development of applications in the platform, softwares used to create the diagrams used in the modeling, how the authors used softwares such Dropbox and Subversion to keep synchronization between each other, the development environment used, programming language and database management system. Further more, it's explained with more details how the system works and the advantages of using a digital system over a paper menu, showing screen shots of the system and explaining what occurs. Finally, it is discussed the conclusion of the authors of the real functioning of this system and the planning of the future of this project.Monografia Acesso aberto Desenvolvimento de um aplicativo colaborativo para informe de desastres naturais com dados georreferenciados(2015) Bitencourt, Gustavo Antunes deMesmo com o avanço da tecnologia e o uso de mecanismos diversos, sentir-se seguro no meio de um desastre natural ainda é uma situação difícil, ou para certos cenários, impossível. No Brasil, a maioria das Secretarias da Defesa Civil possui, como mecanismo de alerta, publicações nas redes sociais ou avisos em mídias eletrônicas, como rádio, por exemplo. Porém, mesmo com esses mecanismos, nem sempre o aviso tem um potencial eficiente exigido nesses momentos adversos de desespero e medo que um desastre natural pode causar. Tendo em vista este contexto e o problema de informar eficientemente a sociedade sobre um desastre natural, este trabalho propõe o desenvolvimento de um aplicativo na plataforma Android para avisos de desastres naturais em determinados locais, utilizando geoposicionamento e a colaboração de outros usuários. O aplicativo funcionará de forma colaborativa, na tentativa de auxiliar órgãos oficiais e a sociedade como um todo. A seguintes tecnologias foram utilizadas, Android e Google Cloud Messasing, viabilizando um aplicativo de alta performance e que consuma pouca bateria do aparelho móvel. Utilizando um dispositivo móvel com Android, o usuário pode receber e enviar notificações de eventos climáticos em seu local. Existe a possibilidade ainda, de adicionar mais locais para que o usuário possa ficar monitorando possíveis tempestades, ou outros diversos desastres naturais, que poderão vir a ocorrer. Testes unitários e de integração foram realizados para validação do desenvolvimento do aplicativo, com isso, promovendo uma avaliação do aplicativo.Monografia Acesso aberto Processo de desenvolvimento de um jogo digital para dispositivos móveis(2014) Oliveira, Jhonattan Amorim de; Torres Filho, Rogério RiveraThe technological advances of the digital games industry has driven a growing number of new developers and a broad range of new games coming up every day , both industrial as the level of IndieGames ( Independent Developers ) . The process for developing these games varies from company to company . However, for a developer who needs to start in this market , there is the question of where to start or what the differences in the development of a digital game and a traditional software . In view of this , the purpose of this study was to present the development process of a game with the focus on operating systems for mobile devices , more specifically for the Android platform . For such a game was developed from the process of creation of Game Design , Game Design Document generating ( GDD ) , UML modeling, testing and verification of income. The game has developed a 2D interface and follows the style of Role- Playing Games ( RPG ) . The Java programming language with LibGDX library and development environment Android Development Tool ( ADT ) was used . The outcome of the game , beta, went through a period of testing to the general public, available for download through a blog . For the overall rating , the game turned out very well in the results at all, getting your positive approval by the public.