A influência da cultura nas negociações empresariais entre o Brasil e a Rússia
Carregando...
Arquivos
Data
2011
Tipo de documento
Monografia
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Área do conhecimento
Ciências Humanas
Modalidade de acesso
Acesso aberto
Editora
Autores
Medeiros, Ricardo Floriano
Orientador
Antônio, Terezinha Damian
Coorientador
Resumo
Este monografia tem por objetivo destacar os fatores culturais que influenciam as negociações empresariais entre o Brasil e a Rússia. Trata-se de um tema que visa explicar qual o impacto da cultura na formação dos negociadores brasileiros e russos e em que aspectos essa variável pode ser negativa em uma negociação empresarial. O objetivo geral deste trabalho é analisar os fatores culturais que influenciam as negociações empresariais entre o Brasil e a Rússia. Os objetivos específicos são os seguintes: apresentar os aspectos gerais das negociações e as técnicas de negociação; destacar a influência da cultura nas negociações internacionais; analisar o perfil do negociador brasileiro; analisar os aspectos culturais da Rússia; analisar o perfil do negociador russo; diagnosticar como realizar boas negociações empresariais entre Brasil e Rússia; propor sugestões para novos estudos sobre o tema. Para isso propõe-se uma pesquisa bibliográfica de abordagem qualitativa. A revisão bibliográfica deste relatório apresentou os conhecimentos teóricos sobre negociação e cultura. A apresentação e analise dos dados levantados buscaram responder a pergunta de pesquisa. Também foram apresentadas as conclusões e recomendações ao final do estudo
This monograph aims to highlight the cultural factors that influence business negotiations between Brazil and Russia. It will explain the impact of culture on the formation of the Brazilian and Russian negotiators and in what ways this variable can be negative in a business negotiation. The purpose of this study is to analyze the cultural factors that influence business negotiations between Brazil and Russia. The specific objectives are: to present the general aspects of the negotiations, negotiation techniques and the influence of culture in international negotiations; to analyze the profile of Brazilian negotiator, to analyze cultural aspects of Russia, to analyze the profile of the Russian negotiator, diagnose how to make good business negotiations between Brazil and Russia, offer suggestions for further studies on the subject. We propose a research based on qualitative approaching of the literature. The literature review presented in this report presents the theoretical knowledge on negotiation and culture. The presentation and data analysis collected sought to answer the research question. We also presented the conclusions and recommendations at the end of the study
This monograph aims to highlight the cultural factors that influence business negotiations between Brazil and Russia. It will explain the impact of culture on the formation of the Brazilian and Russian negotiators and in what ways this variable can be negative in a business negotiation. The purpose of this study is to analyze the cultural factors that influence business negotiations between Brazil and Russia. The specific objectives are: to present the general aspects of the negotiations, negotiation techniques and the influence of culture in international negotiations; to analyze the profile of Brazilian negotiator, to analyze cultural aspects of Russia, to analyze the profile of the Russian negotiator, diagnose how to make good business negotiations between Brazil and Russia, offer suggestions for further studies on the subject. We propose a research based on qualitative approaching of the literature. The literature review presented in this report presents the theoretical knowledge on negotiation and culture. The presentation and data analysis collected sought to answer the research question. We also presented the conclusions and recommendations at the end of the study
Palavras-chave
Relações econômicas internacionais, Relações internacionais Brasil Rússia, Relações culturais