Salon line: linha light color
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Data
2022-11-30
Tipo de documento
Monografia
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Área do conhecimento
Ciências Sociais Aplicadas
Modalidade de acesso
Acesso fechado
Editora
Autores
Guelfi, Gabriela Schmidt
Moraes, Gabriella Oliveira De
Souza, Giovana Mendonça De
Rubio, Isabella Moreira
Lucca, Lara Gomes De
Jorge, Luiz Felipe Raia Borges
Ceolin, Mayra De Almeida
Neves, Talitha Silva Neri
Orientador
Campos, Jose Rubens De
Coorientador
Moraes, Luiz Carlos De
Resumo
A indústria de beleza e cosméticos é extremamente presente no dia a dia da população mundial, seja em casa, no trabalho e em meio à sua locomoção. O Brasil é o quarto maior mercado de beleza e cuidados pessoais do mundo, o que gera uma possibilidade de crescimento para a marca a ser trabalhada Salon Line, com seu produto Coloração Light Color. Compilando informações de pesquisas realizadas e resultados obtidos através de potenciais clientes, este presente trabalho tem por
objetivo detalhar o processo de criação de uma nova identidade e campanha publicitária, posicionando a marca citada como uma opção de compra no vasto mercado do segmento, se colocando ao lado de seus concorrentes e traçando uma mensagem que seja lembrada pelo público-alvo na região sugerida para divulgação do produto, selecionando plataformas que sejam convenientes à realização e concretização da campanha.
The beauty and cosmetics industry is extremely present in the daily life of the World population, whether being at home, work, or in the midst of their mobility. Brazil is the world’s fourth largest country in the beauty and personal care market, which creates a growth possibility for the brand which is being worked on this project: Salon Line, with its dyeing brand line: Light Color. Compiling information from research and the outcomes obtained from potential customers, this monograph aims to detail the process of creating a new identity and advertising campaign, positioning the brand cited as a purchase option in this vast segment, placing itself beside huge rivals and outlining a message that will be remembered by the target audience in the suggested territory for product propagation, selecting suitable platforms for the campaign performance and accomplishment.
The beauty and cosmetics industry is extremely present in the daily life of the World population, whether being at home, work, or in the midst of their mobility. Brazil is the world’s fourth largest country in the beauty and personal care market, which creates a growth possibility for the brand which is being worked on this project: Salon Line, with its dyeing brand line: Light Color. Compiling information from research and the outcomes obtained from potential customers, this monograph aims to detail the process of creating a new identity and advertising campaign, positioning the brand cited as a purchase option in this vast segment, placing itself beside huge rivals and outlining a message that will be remembered by the target audience in the suggested territory for product propagation, selecting suitable platforms for the campaign performance and accomplishment.
Palavras-chave
Coloração, Divulgação, Campanha publicitária, Light Color, Marca, Cliente, Criação, Pesquisa