Especialização em Gestão de Empresas
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Navegando Especialização em Gestão de Empresas por Autor "Zanchin, Janete"
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Artigo Científico Acesso aberto Diagnóstico e viabilidade de serviços de gestão para propriedades rurais(2017) Lermen, Vanessa KellyO presente trabalho visa a analisar uma dimensão específica da gestão do agronegócio brasileiro, considerando que nos últimos 50 anos, sua cadeia produtiva passou por uma profunda reestruturação e saiu da condição de “agricultura de subsistência” para a de “produção rural”, profissionalizando a forma de produzir em escala para atender à crescente demanda mundial por commodities. Entretanto, os produtores rurais tornaram-se eficientes em produzir, mas não em gerir recursos do processo produtivo. Dessa maneira, por intermédio da coleta e análise de dados, junto à produtores rurais de três Estados da Federação, com propriedades rurais de diferentes tamanhos e exploração agropecuária diversa, objetiva-se diagnosticar a realidade da gestão de propriedades e selecionar as melhores ferramentas da administração que possam ser direcionadas ao agronegócio, permitindo estabelecer a padronização de atividades, e a definição de planejamento estratégico de curto, médio e longo prazo, permitindo o crescimento sustentável da propriedade rural como empresa.Artigo Científico Acesso embargado Estratégia de marketing com utilização de aplicativos de terceiros nas empresas(2019) Adam, Josiane da SilvaThis article focuses on the use of delivery applications, whose research problem is the use of third-party applications as marketing tools and increased sales in companies in the "X" and "Y" companies of the segments of foods that work with tele delivery in the municipality of São Leopoldo / RS. Its primary purpose is to investigate the use of third-party applications as a means of reducing costs and increasing profitability for the food segments working with tele delivery. As for the objectives of the research, an exploratory research was used, followed by a descriptive, qualitative approach. As for the procedures, we used a field survey, a non-probabilistic sample, whose data collection took place through a structured interview. Among the obtained results it can be pointed out that with the application, it is not necessary to hire more attendants, the orders can be passed directly to the kitchen, and then the deliverers receive information about the address, total price and even a route with map showing the simplest way to reach the destination. The benefits are not limited to costs but are also reflected in convenience, time savings, productivity as well as customer safety and comfort. Given that the modern consumer is more demanding, therefore, offering him facilities is essential. Even through the third-party application it is possible to control the delivery.Artigo Científico Acesso aberto Marketing de relacionamento: uma análise para retenção e fidelização dos clientes de uma agência bancária de Fortaleza(2017) Martins, Lucácia LotifO estudo tem como objetivo geral identificar os fatores relacionados ao marketing de relacionamento que contribuem para satisfação e fidelização de clientes no setor de serviços bancários, em uma agência bancária localizada em Fortaleza/CE. Seus objetivos específicos foram: investigar a satisfação dos clientes quanto ao atendimento prestado em uma empresa do setor de serviços bancários; identificar as variáveis que fidelizam os clientes em uma empresa de serviços bancários; e, avaliar a importância do marketing de relacionamento para fidelização do cliente em uma empresa de serviços bancários. A metodologia utilizada baseia-se em uma pesquisa bibliográfica e com pesquisa de campo com dados secundários e primários, cujo principal instrumento de coleta foi um questionário estruturado com perguntas fechadas. Ao final da pesquisa constatou-se que no geral os clientes estão satisfeitos com o atendimento prestado e que o relacionamento entre cliente e instituição financeira é determinante para a fidelização do mesmo.Artigo Científico Acesso embargado Planejamento estratégico como ferramenta de sustentabilidade em empresas de pequeno porte de Belo Horizonte(2018) Calabria, MaraThe theme addresses the use of Strategic Management in small companies in Belo Horizonte with the objective of identifying the influence of strategic planning on their sustainability. The study used a descriptive qualitative approach, a non-probabilistic sample, the size of which was 15 (fifteen) interviews in companies from the branches - services, commerce and civil construction. Thus, the profile of small Brazilian companies, as well as the existing literature on the subject, was searched for content to investigate the characteristics, profile, management model they use, and the interest of these mining entrepreneurs in search of improvement. It was observed as a result in the research that most of the companies interviewed need to use practical methods for strategic management. In this way, it is believed that this limits the opportunity to perfect and expand your business.Artigo Científico Acesso aberto Sustentabilidade na construção civil(2019) Pereira, Josilene Santana SchulzThe concern of companies to remain sustainable is becoming more and more relevant. With the demand for buildings that are haring the planet, it is necessary to implement measures that contribute to keep it in habitable conditions. In this sense, this article aims to address the theme of sustainability in civil construction, and in view of this context, intends to answer the following problem: how, sustainable actions undertaken by the company Santa Luzia, can contribute to the Environmental sustainability? In order for the inquiry to be answered, the main objective is to identify the set of actions that the company, in study, develops to contribute to the environment by using recyclable waste in its products. The development of the research was possible through a study of applied nature, with exploratory and descriptive objectives, using the method of data collection by questionnaires, conducting qualitative analysis of the research. The results showed that the actions performed by the company Santa Luzia, when using recycled waste in its products, contribute to relocate the destination of these materials, thus inhibiting them to discard them in nature.